Voor uw dieet-adviezen kunt u terecht bij de eigenaar van sportschool Body Fit en gediplomeerd voedingsadviseur: Nick Loos.

VOEDINGSTIPS

Een gezonde voedingsverhouding is:
60% koolhydraten / 20% eiwitten / 20% vet

Voedingstip voor na het trainen:
Het is verstandig om binnen een half uur na de training, een koolhydraat drankje te nuttigen. Een half uur na de training ongeveer 30 gram eiwitten. Dit in verband met je herstel!

Begin de dag altijd met een goed ontbijt. Het ontbijt is het belangrijkste maal van de dag.
Het zet de verbranding in gang, na de nachtrust.

Verdeel uw kcal inname over meerdere kleinere maaltijden per dag. Het is beter voor uw verbranding 6 kleinere maaltijden te nemen, in plaats van 3 grote. Complexe koolhydraten zo min mogelijk laat op de dag consumeren, later op de dag meer eiwit en fruit i.v.m. vet aanzet/vet verbranding.

Zorg ervoor dat u voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt. Het is tijdens een dieet verstandig extra vitaminen en mineralen in te nemen.

Het is een goed idee om tijdens een dieet, af en toe een “junkdag” in te voeren. Op deze dag neemt u het niet zo nauw met uw dieet. U eet waar u zin in heeft, zonder te overdrijven natuurlijk. Deze dag dient, om u het langer vol te laten houden. Het zal geen schadelijke gevolgen hebben voor uw gewicht, omdat het de verbranding oppept en u de volgende dag weer terug valt op uw dieet.

Drink minimaal 2 liter water per dag.